Lakschade en spot repairs

In veel gevallen kunnen lakbeschadigingen zoals krassen, deukjes en schrammen plaatselijk gerepareerd en gespoten worden.  Tenminste, wanneer de totale reparatieplek niet groter is als een A4-tje. Ook gestructureerde delen als stootstrips van bumpers en portieren kunnen op deze wijze gerepareerd worden.

Deze reparatiemethode is enorm kostenbesparend ten opzichte van de traditionele methode waarbij de complete delen moeten worden gespoten en waarbij veel demontage en opbouwwerk nodig is. Helaas is deze methode niet op alle plaatsen en alle delen van uw auto mogelijk: spot-repairs beperken zich tot bepaalde zones. Een spot-repair midden op een autoportier of motorkap is niet mogelijk.

Prijzen van spot repairs

Wij  kunnen via deze website geen vaste prijzen opgeven omdat geen enkele beschadiging hetzelfde is. De exacte prijs hangt af van de plaats en de grootte van de beschadiging. Eén ding is zeker: de reparatiekosten zijn altijd lager dan bij traditioneel schadeherstel, soms is de kostenbesparing wel 50%.

Voor autobedrijven en de vakhandel hanteren wij speciale tarieven. Wij maken graag een afspraak met u om uw auto te bekijken, zodat wij u een vrijblijvend reparatievoorstel kunnen doen.

Waar wel/geen spot repair?

Voor de duidelijkheid hebben we de auto opgedeeld in drie zones, hiermee wordt aangegeven waar spot-repair mogelijk is.

  • Zone ANiet geschikt voor Spot-repair.
  • Zone B Beperkt geschikt voor Spot-repair.
    Lichte metallic kleuren (zilver, brons etc.) kunnen problemen geven. Beschadiging max. 10 centimeter van een naad of karakterlijn.
  • Zone CGeschikt voor Spot-repair.